چگونه سرخ کن را تمیز کنیم؟

چگونه سرخ کن را تمیز کنیم؟

سرخ‌کن، همانند سایر وسایل آشپزخانه، نیاز به تمیزکردن دارد. این مقاله به پاسخ سوال متداول “چگونه سرخ‌کن را تمیز کنیم؟” می‌پردازد و نحوه تمیزکردن و پاکسازی صحیح واحدهای مختلف این دستگاه را توضیح می‌دهد.

نحوه تمیز کردن سرخ کن

سرخ کن بهترین وسیله برای پخت غذاهای خوشمزه و سرخ است. این دستگاه از فناوری پیشرفته استفاده می‌کند که سرعت و کیفیت پخت آن بسیار بالاست.

با خرید سرخ کن بدون روغن می‌توانید تنوع بیشتری به وعده‌های غذایی خود بدهید. بهداشت بالا از مهمترین ویژگی‌های غذاهایی است که با این دستگاه پخت می‌شوند. شستشوی منظم و مرتب اجزای مختلف آن، برای حفظ عملکرد سرخ کن ضروری است.

مواردی که باید در تمیز کردن سرخ کن رعایت کنید:

بعد از استفاده سرخ کن را خاموش و اجازه دهید تا خنک شود.

بعد از استفاده، خاموش کنید و به سرخ کن اجازه دهید تا خنک شود.
بخش اصلی که نیاز به تمیز کردن دارد، “کاسه” است:
پس از خنک شدن، کاسه را از مانده‌های غذا و روغن پاک کنید. توجه: برای شستشو از «سیم ظرفشویی» و مواد ساینده دیگر استفاده نکنید تا طول عمر کاسه بیشتر باشد. استفاده از آب گرم می‌تواند کیفیت شستشو را افزایش دهد، بهترین ترکیب برای شستن کاسه سرخ کن “آب گرم + مایع ظرفشویی مرغوب” است. با این ترکیب، فرایند شستشو سریع انجام می‌شود و سطح کاملاً تمیزی به دست می‌آید. کاسه را به تعویق نیندازید، بهترین روش برای حفظ کیفیت کاسه سرخ کن، شستشوی آن به محض خشک شدن است.

هر چند وقت یکبار باید سرخ کن بدون روغن را تمیز کنیم ؟

  • کاسه سرخ کن باید هر بار بعد از استفاده شسته شود.
  • و سعی کنید بدنه دستگاه را هفته‌ایی یک‌بار تمیز کنید.

چطور بدنه سرخ کن را تمیز کنیم ؟

تمیز کردن دستگاه سرخ کن بسیار اهمیت دارد، همانطور که پاک کردن محفظه کاسه سرخ کن حائز اهمیت است، تمیز کردن قسمت بیرونی بدنه دستگاه نیز الزامی است:

برای تمیز کردن بدنه دستگاه سرخ کن، از یک «پارچه مرطوب» استفاده کنید و هرگز آن را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید یا با آب به شستشوی آن بپردازید.

بلافاصله پس از پایان فرایند پخت با درجه حرارت بالا، بدنه دستگاه را تمیز نکنید و صبر کنید تا کاملاً خنک شود.

برخی از دستگاه‌های سرخ کن قابل شستشو در ماشین ظرفشوئی هستند؛

  • اما کاسه و دستگاه را هر دو در ماشین ظرفشوئی قرار ندهید و از شستشوی دستی استفاده کنید تا کیفیت سرخ کن حفظ شود.
اگر دستگاه سرخ کن لمسی دارد، برای تمیز کردن بدنه آن با احتیاط عمل کنید تا به پنل لمسی آسیبی وارد نشود.

در ادامه، چند مدل از پرفروش‌ترین سرخ کن‌های بدون روغن بازار را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

سرخ کن فیلیپس HD9270

دستگاه HD9270 دارای عملکرد بسیار بالا و کیفیت بسیار خوبی است و از توان 2000 وات استفاده می‌کند و دارای یک کاسه 6 لیتری است. این سرخ کن غذاهای نسبتا بزرگی را پخت و برای خانواده‌های بزرگتر از 5 نفر مناسب است.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس 9270 دارای یک صفحه نمایش لمسی است که برای تمیز کردن آن باید دقت کنید. این پنل شامل 6 دستور پخت مختلف است. کاسه سرخ کن فیلیپس HD9270 شکل مربعی با گوشه‌های گرد است، بنابراین برای تمیز کردن آن از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

سرخ کن سنکور 5400

سرخ کن بدون روغن سنکور 5400 به دلیل استفاده از ظرفیت بسیار بالا، توان مصرفی استاندارد و مناسب برای مصارف خانگی، طراحی زیبا و از طرفی قیمت مناسب به مقدار زیادی از مشتریان خود استقبال کرده است.

این سرخ کن دارای توان مصرفی 1800 وات بوده و دارای کاسه‌ای به حجم 11 لیتر می‌باشد. این محصول همراه با”صفحه گریل”، “همزن پارویی”، “کاسه سرخ کن” و “تابه پیتزا” عرضه می‌شود. در پنل لمسی این دستگاه، 12 برنامه پخت پیش‌فرض وجود دارد و از قابلیت خاموش شدن خودکار نیز استفاده می‌کند.

سرخ کن تفال EY401

EY401 یک سرخ کن بدون روغن با کیفیت است که از چرخه تولید تفال عبور می‌کند و پنل آن در سقف دستگاه قرار دارد که نگهداری و شستشوی آن نیاز به احتیاط دارد. توان مصرفی و ظرفیت سرخ کن بدون روغن EY401 به ترتیب 1500 وات و 4.2 لیتر است.

نمایشگر دیجیتال این دستگاه جدا از پنل کنترل و در قسمت جلویی دستگاه طراحی شده است. سرخ کن بدون روغن تفال 401 دارای کاسه‌ایی گردشکل از جنس سرامیک نچسب و ضد خش است.

سرخ کن نینجا AF160

دستگاه AF160 یک سرخ کن دیجیتال است که برای پخت بدون روغن استفاده می‌شود و دارای یک کاسه 5.2 لیتری با توان مصرفی 1750 وات است. پنل کنترل آن دارای کلیدهای فشاری است که از 6 برنامه پخت مختلف برای آشپزی بدون روغن استفاده می‌کند.

مدیرسایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

مشاهده همه پست توسط مدیرسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X